Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Sista kvällen Maldiverna-2013

Av Åsa Ågren - 15 oktober 2013 18:10

Och nu sitter vi här, tiden har bara rusat iväg som vanligt. För några dagar sedan njöt vi(gör vi ju fortfarande) av att det var många dagar kvar men ack så fort det går när man har roligt....

Har presis avnjutit en sista middag här på denna underbara ö och satt vid bordet och diskuterade att det är inte ofta man rakt igenom är så nöjda med både servce och mat som vi varit, har ju ätit en buffe varje kväll som varit utomordentligt god.


Har inte lyckats blogga på några dagar, dels för att vi varit alldeles för trötta på kvällarna(antar av värmen), dels för att alla bilder funnits på datorn och vi inte lyckats hitta rätt uttag för att kunna ladda den då batterierna ville sova de med;)

Ska försöka sammanfatta kort vad vi gjort de senaste latdagarna....:


Eftersom Stefan var sjuk på hans födelsedag/kväll, flyttades vår "candle light dinner by the beach" fram två dagar(en dag för att de trodde det skule regna) och när det äntligen var dags...

 

     

...Så känns det ändå som att det var värt att vänta lite extra på. Där satt vi ensamma på stranden vid solnedgången, med en/vår privata servitör Yosef(som alltid har ett stort glatt leende)

 

Här fick vi verkligen bli bortskämda för en kväll, tre rätters middag och jag provade hummer:) dock inte så förtjusande som jag hört det ska vara men kanske kan lära mig älska det med...

När desserten skulle serveras dök två kockar upp och flamberade crepes utanför vårat tält, riktigt imponerande  

   

Sammanfattat var det en middag att minnas många år framöver, trots lite storm och regn mtt i....


Vi har utforskat denna "stora"ö(på ungefär 15minuter), det är ungefär så lång tid det tar att gå en strandpromenad runt hela ön, men såååå underbart vackert det är och sånt rikt djurliv. Har ju som jag skrev i tidigare inlägg sett gigantiska fladdermöss(likt små flygande hundar) och Stefan lyckades ta kort på en som flög över vår trädgård, de som ryser till i hela kroppen när de kommer nära. Både av beundran och obehag.

 

En liten häger som vi träffat på ett antal gånger som jag försökte vara med på bild tillsammans med...

 

Han gillade INTE läget  

Som sagt har vi iallafall haft det helt underart här, svårt att i ord beskriva. Samtidigt som jag längtar ihjäl mig efter barnen och att få städa, tvätta ,tom byta bajsblöjor... skulle jag nog helst sätta ungarna på ett flyg hit för JAG VILL INTE HÄRIFRÅN..

     


Jag som har varit/är så lättstressad känner mig just nu helt avkopplad både i kropp och själ, lite extra mycket efer spabehandlingen och massagen i eftermiddags men i det stora hela så har det här gjort mycket bra för mig/oss.


Hoppas på att denna underbara ö finns kvar om några år så vi kan åka hit igen och förhoppningsvis fira kommande bröllopsdagar  


Tack Maldverna och Komandoo Island för den här upplevelsen och erfarheten och tack alla ni som bidragit till att göra den här resan möjlig för oss, ett minne för livet!


Puss alla i kalla Svedala, syns typ snart.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Ågren - 2 juni 2018 08:25

Jag är så sjukt imponerad av min pappa (och mamma), inte för att jag är förvånad direkt för jag vet ju att han är duktig men att han och mamma kommer hit varje morgon (förutom i onsdags) då en golfrunda klämdes in och kör som ett ånglok och bara öser...

Av Åsa Ågren - 29 maj 2018 14:46

Vi fick till en röris till slut och kunde fortskrida arbetet med rivningen... Mamma och pappa gjorde största delen av jobbet, då leveransen av köket kom i samma veva... Molly vaktade platsen där leveransen skulle lastas av, 1,5 ton och 286 kollin...

Av Åsa Ågren - 28 maj 2018 20:43


Första dagen höll på att gå åt pipsvängen när vi insåg att rören från köksblandrna saknade ballofix och skulle kräva en rörmokare innan vi kan riva vidare...med nästan mer än halva köket nerpackat och min vanliga otålighet så började jakten efter en ...

Av Åsa Ågren - 28 maj 2018 12:14

Nu är det äntligen dags, efter ca fyra månaders planering kör vi igång... Har tagit en veckas ?semester? för att hinna med så mycket som möjligt? Mor och far är här och pappa har börjat med väggen som ska byggas ut så vi kan möblera om soffdelen oc...

Av Åsa Ågren - 17 mars 2015 21:46

Nu är vi inne på vår femte dag här i Punta cana och idag har det nog varit den varmaste dagen... Elliott har mått dåligt nu sen vi kom och kämpar med värmen, idag har han haft diarré också som att det inte var nog:( tråkigt, då en av oss får vara me...

Presentation


Jag heter Åsa Ågren och är 32år.Bor i Bålsta med min underbara sambo/pojkvän Stefan,vår gemensamma son Elliott & mina barn Felix, Felicia och Leo.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Renovering


Ovido - Quiz & Flashcards