Alla inlägg under mars 2015

Av Åsa Ågren - 17 mars 2015 21:46

Nu är vi inne på vår femte dag här i Punta cana och idag har det nog varit den varmaste dagen...
Elliott har mått dåligt nu sen vi kom och kämpar med värmen, idag har han haft diarré också som att det inte var nog:( tråkigt, då en av oss får vara mestadels inne med honom(Stefan har tagit det tyngsta lasset då jag är soldyrkaren i familjen)... Hoppas det vänder snart och han blir piggare annars besöker vi läkare.

Förutom det är det underbart här, människorna är gästvänliga och mycket serviceinriktade och på stranden får man känslan av att vara i filmen Cocktail (min favvofilm) med barerna som är klädda med "halmtak" samt parasollerna och deras "Hawaii skjortor"....
Maten är jätte god men det här med all inklusive blir nog en engångsföreteelse för oss då vi redan ledsnat på den stora buffén trots kvalitén....
Som tur är får vi äta på andra restauranger också annars skulle det inte bli så roligt.
Solen är sjukt stark här... Så med fyra barn så går mycket tid till att smörja in och påminna om dricka;)

Så skönt att få koppla av och inte tänka på något men knäpp som jag är längtar jag redan efter att få städa, laga mat och tvätta....

Bara nio dagar kvar nu....?

Livräddnings tornet

Transport medel på hotellområdet

Av Åsa Ågren - 14 mars 2015 22:44

Första dagen(läs igår) har vi inte gjort speciellt mycket mer än att legat vid poolen och tagit det lugnt, sjukt stort hotellområde här så det kommer ta några dagar att lära sig hitta till de olika ställena....
Vi hann iallafall ner på stranden en sväng för att kolla, verkligen hur vackert som helst med det turkosa vattnet och vita sanden:)
Tidsomställningen känns lite jobbig då det är fem timmar tillbaka och vi är jätte trötta på kvällarna. Det blir alltså tidiga kvällar och tidiga mornar de första dagarna...
Vi har dålig Wifi här så har bara surf en timme om dagen, både lite skönt och tråkigt samtidigt.

Av Åsa Ågren - 12 mars 2015 09:59

Nu är det dags att ge sig av på en resa igen, alla är redo och mycket förväntansfulla :)
Ca 13 timmars resa väntar nu med mellanlandning i Köpenhamn....

Presentation


Jag heter Åsa Ågren och är 32år.Bor i Bålsta med min underbara sambo/pojkvän Stefan,vår gemensamma son Elliott & mina barn Felix, Felicia och Leo.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Renovering


Ovido - Quiz & Flashcards