Direktlänk till inlägg 28 maj 2018

Rörmokarjakt och köksblandarinköp

Av Åsa Ågren - 28 maj 2018 20:43

Första dagen höll på att gå åt pipsvängen när vi insåg att rören från köksblandrna saknade ballofix och skulle kräva en rörmokare innan vi kan riva vidare...med nästan mer än halva köket nerpackat och min vanliga otålighet så började jakten efter en röris.

Pappa ringde sina kontakter och jag mina men inget napp, slutade med att jag satt och surade och hann tänka att både planeringen och semesterveckan var helt förgäves...

Senare på kvällen ringde tre av dem upp så nu har vi tom backup om det skulle strula :)

Planen var också att åka till Ikea och köpa köksblandarna i mässing som ska matcha handtagen till köksskåpen, när jag upptäckte på ikeas hemsida att beräknad leverans på dem inte var förrän i juli!!!!!!!!!

Blir tooookig!!!
Ringer Stefan som svänger förbi Bauhaus och köper hem ett par ännu finare, kunde inte blivit nöjdare :)

Nu får denna kaosdag avslutas med en god drink (vet att det är måndag) som skulle avnjutits i lördags men inte blev av då...och en bastu.
Så tar vi nya friska tag imorgon igen...

Natti natti !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Ågren - 2 juni 2018 08:25

Jag är så sjukt imponerad av min pappa (och mamma), inte för att jag är förvånad direkt för jag vet ju att han är duktig men att han och mamma kommer hit varje morgon (förutom i onsdags) då en golfrunda klämdes in och kör som ett ånglok och bara öser...

Av Åsa Ågren - 29 maj 2018 14:46

Vi fick till en röris till slut och kunde fortskrida arbetet med rivningen... Mamma och pappa gjorde största delen av jobbet, då leveransen av köket kom i samma veva... Molly vaktade platsen där leveransen skulle lastas av, 1,5 ton och 286 kollin...

Av Åsa Ågren - 28 maj 2018 12:14

Nu är det äntligen dags, efter ca fyra månaders planering kör vi igång... Har tagit en veckas ?semester? för att hinna med så mycket som möjligt? Mor och far är här och pappa har börjat med väggen som ska byggas ut så vi kan möblera om soffdelen oc...

Av Åsa Ågren - 17 mars 2015 21:46

Nu är vi inne på vår femte dag här i Punta cana och idag har det nog varit den varmaste dagen... Elliott har mått dåligt nu sen vi kom och kämpar med värmen, idag har han haft diarré också som att det inte var nog:( tråkigt, då en av oss får vara me...

Av Åsa Ågren - 14 mars 2015 22:44

Första dagen(läs igår) har vi inte gjort speciellt mycket mer än att legat vid poolen och tagit det lugnt, sjukt stort hotellområde här så det kommer ta några dagar att lära sig hitta till de olika ställena.... Vi hann iallafall ner på stranden en s...

Presentation


Jag heter Åsa Ågren och är 32år.Bor i Bålsta med min underbara sambo/pojkvän Stefan,vår gemensamma son Elliott & mina barn Felix, Felicia och Leo.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Renovering


Skapa flashcards