Direktlänk till inlägg 2 juni 2018

Det går framåt...

Av Åsa Ågren - 2 juni 2018 08:25

Jag är så sjukt imponerad av min pappa (och mamma), inte för att jag är förvånad direkt för jag vet ju att han är duktig men att han och mamma kommer hit varje morgon (förutom i onsdags) då en golfrunda klämdes in och kör som ett ånglok och bara öser upp köket..

Hade aldrig vågat hoppats att det skulle gå så snabbt som det gör...
Det mesta är på plats förutom spishällen som det ska sågas ur för på söndag, sen kommer elektriker och kopplar in häll och spisen på köksön på måndag och på tisdag är det dags för röris att koppla in de fina köksblandarna och diskmaskinen.

Älskar bänkskivan och köksön som är 3m lång...ser fram emot både bullbak och uppdukning av bufféer på den snart :)

Svårt att se på bilderna men jag kan verkligen se framför mig hur bra det blir, MYCKET bättre än jag föreställt mig..

Idag kommer svärfar och hjälper mig att åka några vändor till tippen med allt bråte, blir ju en del och ska bli skönt att få bort det gamla...

Ett släp står redan redo...

Sen är det bara resten kvar ;)
Fick beviljat semester två extra dagar nästa vecka och det är helt avgörande till att vi kommer få ett fungerande kök redan i början av nästa vecka så är otroligt tacksam för det:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Ågren - 29 maj 2018 14:46

Vi fick till en röris till slut och kunde fortskrida arbetet med rivningen... Mamma och pappa gjorde största delen av jobbet, då leveransen av köket kom i samma veva... Molly vaktade platsen där leveransen skulle lastas av, 1,5 ton och 286 kollin...

Av Åsa Ågren - 28 maj 2018 20:43


Första dagen höll på att gå åt pipsvängen när vi insåg att rören från köksblandrna saknade ballofix och skulle kräva en rörmokare innan vi kan riva vidare...med nästan mer än halva köket nerpackat och min vanliga otålighet så började jakten efter en ...

Av Åsa Ågren - 28 maj 2018 12:14

Nu är det äntligen dags, efter ca fyra månaders planering kör vi igång... Har tagit en veckas ?semester? för att hinna med så mycket som möjligt? Mor och far är här och pappa har börjat med väggen som ska byggas ut så vi kan möblera om soffdelen oc...

Av Åsa Ågren - 17 mars 2015 21:46

Nu är vi inne på vår femte dag här i Punta cana och idag har det nog varit den varmaste dagen... Elliott har mått dåligt nu sen vi kom och kämpar med värmen, idag har han haft diarré också som att det inte var nog:( tråkigt, då en av oss får vara me...

Av Åsa Ågren - 14 mars 2015 22:44

Första dagen(läs igår) har vi inte gjort speciellt mycket mer än att legat vid poolen och tagit det lugnt, sjukt stort hotellområde här så det kommer ta några dagar att lära sig hitta till de olika ställena.... Vi hann iallafall ner på stranden en s...

Presentation


Jag heter Åsa Ågren och är 32år.Bor i Bålsta med min underbara sambo/pojkvän Stefan,vår gemensamma son Elliott & mina barn Felix, Felicia och Leo.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Renovering


Skapa flashcards